Kitaláltad és elindítottad a blogodat. A kezdeti izgalom lassan alább hagy, jönnek a dolgos hétköznapok. Egyre többször morfondírozol rajta, hogyan szerezz olvasót a blogodra. Az egyik legfontosabb és legkézenfekvőbb válasz a kérdésedre: a közösségi média. Íme néhány alapvető tanács, ami segít elindulni, ha kezdő vagy a social media világában.
A közösségi média már régen nem arról szól, hogy csinálsz egy rajongói oldalt a blogodnak a Facebookon, ahol megosztod a friss bejegyzések linkjeit, a köztes időben meg kiteszel pár vicces képet vagy Youtube videót. A közösségi média egy újfajta, folyamatosan változó kommunikációs módszer, aminek a fontosságát és a helyes használatát egyre többen ismerik. Rengeteg platform áll a rendelkezésedre, ami egyrészt nagyon izgalmas. Másrészt viszont nagyon észnél kell lenned, ha nem akarod a napjaidat azzal tölteni, hogy a különböző social media oldalakon lógsz, ahelyett, hogy a blogodat írnád.
Nem a mennyiség, a minőség a fontos!
A közösségi média használata nem azt jelenti, hogy mindenhol ott kell lenned. A mennyiség helyett inkább a minőségre koncentrálj. Nem minden blogger van oda a közösségi médiáért, de ez nem jelenti azt, hogy egy az egyben le kellene mondania az általa kínált előnyökről. A számodra leghasznosabb közösségi média platform kiválasztásához három alapvető szempontot mérlegelj:
- A célközönséged melyik platformot használja leginkább?
- A blogod profiljához melyik platform illeszkedik legjobban?
- Te hol mozogsz magabiztosan?
A Facebook haldoklik?
Időről időre szárnyra kapnak olyan elméletek, miszerint a Facebooknak leáldozóban van, illetve lehet olvasni a trónkövetelőkről. Ne dőlj be ezeknek a híreknek. Az a helyzet, hogy a Facebook még mindig a közösségi média királya. Ha semmi mást nem csinálsz, ha sehol máshol nem vagy jelen, egy Facebook oldal a blogodnak akkor is kötelező. Különösen igaz ez akkor, ha magyar nyelven blogolsz, mivel itthon a legtöbb embernek még mindig a Facebook jelenti a közösségi médiát. Az már a kapacitásodon, érdeklődési körödön és persze a blogod profilján múlik, hogy a Facebook oldal mellett milyen csatornán futtatod még a blogod. De ezt a lépést semmiképpen nem érdemes kihagyni.
Lassan járj, tovább érsz!
Ha úgy döntesz, hogy több közösségi média oldalon is futtatod a blogod, ne kezdd mindenhol egyszerre. Úgysem lesz időd egyszerre minden platformot ugyanúgy építeni. Kezdd a Facebookkal! Idő kell, amíg követőket gyűjtesz magad köré, amíg kitapasztalod, mikor és mit érdemes megosztani, amíg kialakítasz magadnak egy napirendet. Ha ez megvan, lépj tovább a következőre. Csak akkor nyiss egy következőt, ha van rá időd, energiád, hogy rendszeresen frissítsd a közösségi média profiljaidat. A puszta jelenlét ugyanis nem elég. Inkább legyél jelen kevesebb közösségi média felületen, de azt csináld jól, semmint, hogy úgy legyél ott mindenhol, hogy igazából nem vagy jelen.